• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ 
در استان قزوین
معضلات اجتماعی موثر بر سلامت، با راهكارهای علمی، كاهش می یابد

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین با همکاری استانداری قزوین، معضلات اجتماعی موثر بر سلامت را با استفاده از راهکارهای علمی، کاهش می دهد.
به همین منظور و با هدف ایجاد ساز و کار نوین و به منظور کشف، بررسی و کاهش معضلات اجتماعی موثر بر سلامت بر پایه تحقیقات و راهکارهای علمی و همچنین همسو کردن تمام دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و مردمی استان قزوین، نشست مسؤولان معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین با مسؤولان ذیربط در استانداری برگزار شد. در نشست مذکور، مقرر شد تفاهم نامه ای مشترک در این خصوص منعقد شود.

جزیره‌ای عمل کردن در حوزه سلامت، مانعی بزرگ
در این برنامه، دکتر سیدمهدی میرهاشمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تامین سلامت جامعه، هدف مشترک همه دستگاه هاست، جزیره‌ای عمل کردن در حوزه سلامت را از موانع رسیدن به اجماع واحد و ترسیم مسیرهای عملیاتی در حوزه سلامت دانست.

نقش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، در توسعه پایدار، مهم و بی بدیل
دکتر محمدمهدی مدرسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین هم اظهار کرد که نقش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، در توسعه پایدار، مهم و بی بدیل است.
وی سلامت اجتماعی افراد را بُعدی مهم از ابعاد سلامتی برشمرد و گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به همکاری های مشترک بر روی اجرای طرح های سلامت محور و ارتقای سطح سلامت افراد و کاهش بار بیماری ها داریم.
 مدرسی، فعالیت ها و اهداف معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین را بسیار منطبق و همسو با اقدامات و وظایف دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دانست و اظهار امیدواری کرد که برگزاری نشست های مشترک می‌تواند در سیاستگذاری های کلان و اتخاذ تصمیمات مناسب، بسیار موثر باشد.

آگاهی بخشی سلامت، رسالت ضروری سازمان ها در حوزه اجتماعی
سیدرسول جزدره یی، معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز به عوامل مهم اجتماعی موثر بر سلامت، مانند: حاشیه نشینی، طبقه اقتصادی و اجتماعی، فقر، سواد سلامت و باورهای دینی اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی و ارتقای سواد سلامت، از ضروری ترین رسالت های اجتماعی سازمان ها و دستگاه ها است.
وی همچنین به آمادگی کامل استانداری برای ایجاد پیوند در بخش‌های تشکل های اجتماعی، سفیران سلامت دستگاه ها و رسانه های جمعی در تمام دستگاه ها با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به منظور حل معضلات اجتماعی موثر بر سلامت تاکید کرد. 
گفتنی است، در این نشست، دکتر مهران علیجان زاده، قائم مقام رییس مرکز عوامل اجتماعی موثر بر سلامت معاونت هم گزارشی از فعالیت های مرکز ارائه کرد و در پایان برنامه، مقرر شد تفاهم نامه ای مشترک بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تنظیم شود.
این نشست، روز هشتم خرداد 1401 در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0